Jan 10, 2013

Judging Motherhood

Kelmarin mama bawak Baby Zidan check up
surprisingly cepat pulak selesai mungkin sebab tak banyak appointment hari tu
seperti biase rutin nak check up kat klinik gomen adalah
* letak buku
* tunggu untuk disuruh timbang ( which semua orang akan berebut2)
* patu tunggu lagi sampai nama dipanggil untuk ukur panjang pulak
* pastu tunggu lagi untuk consultation dengan misi
kalau kena gaya baby yang sopan dan baik, lega lah mak bapak
tapi kalau kena bawak baby macam Zidan yang super active
nak merangkak sana sini, memang letih skit ar gitu

anyway
i dont know about you, but i think mak2 yang datang bawak anak check up tu suke mengjudge para ibu2 lain termasuk lah aku ni.
Mase dok menunggu turn, ternampaklah sorang mak ni yang beria2 bawak satu beg full of baby equipment
tengah dudu2k tu, nampaklah die dok campurkan susu formula ngan air nak bagi anak die minum lah obviously
nampak je adegan tu, me automatically judge die dengan ayat (dalam hati) yang tak boleh blah

"ey, kenapa tak bagi susu badan??"

"kesian weh kat baby tu?"

"tak awesome pun bagi anak susu tepung."

teruk tak aku? teruk kan?
kenapa aku judge orang sampai begitu sekali?
mungkin die dah habis usaha nak breastfeed anak dia
mungkin ada kekangan lain yang buat die tak boleh breastfeed
kenapa aku pulak lebih2 judge die sebegitu rupa?

mungkin berbalik kepada penyakit hati kot :(
aku berdosa sungguh :( :(


 formula feed atau breast feed, dua2 tetap cute



No comments:

Post a Comment