Mar 2, 2011

rumah sewa pertama saya

hari ni pergi melawat rumah sewa yang selama ni saya dengar2 je dari mulut emak
"cantik rumah tu, sangat cosy, baru lepas renovate" "senang la kak long duduk situ, privacy sikit"
lepas tu ayah pulak sambung "rumah tu ada dua bilik, nanti pilih yang mana satu nak tido, kita pasang aircond sekali"
wow
dan2 tu pegi tengok rumah yang dikhabarkan cute itu
jeng jeng jeng

rumah atas itu adalah rumah land lord

memang sangat cute dan cosy
walaupun kecik, tapi nampak selesa
tak kotor
neighbouring jugak nampak selamat
malay area
surau dekat
memang menjadi kriteria Mr. M.I.S.S
dia nak rumah yang dekat dengan masjid atau surau
boleh dengar azan
sebab dia rasa macam ada kat negara sendiri
oklah sayang
emak kata jiran saya civil servant jugak
baik orangnya
tuan rumah pun bapak saya kenal
jadi tak ada masalah
yang paling PENTING

rumah tu dekat dengan rumah family saya
hahaha
saya pesan dekat emak,
"kalau lapar, bolehlah balik rumah makan!"
emak gelak terbahak2
"belajar masaklah!" "buat malu kat laki ko je"

erk!

No comments:

Post a Comment