Feb 19, 2011

productive Saturday

pagi2 bangun ( idak ler pagi sangat pun)
bersiap2 nak ke butik
tiba-tiba emak cakap,
"hari ni, kita pegi butik dekat Putrajaya tu ok?"
"waa, Putrajaya! jauh giler"
"umi suka tengok baju2 dia"
"ok"

makan masa 1 jam nak sampai
gila lah semata2 nak cari baju
sesampainya dalam butik
rasa macam wow! berbaloi2 datang sini
banyak gila baju
pertama kali datang butik pengantin okay
so agak 'perhak'
apa warna nak, semua ada

tapi masa mula2 masuk
mata dah melekat kat satu baju ni
sangat cantik, sangat heavy, sangat glam dan grand
"ah, just what i need" berkata dalam hati :)
belek punye belek punye belek
try punya try punya try
baju itu jugak jadi pilihan
bila try, mak ai cantik giler

but

satu masalah, baju tu terlalu ketat!!
since i have heavy bottom, sangat lah menampakkan badan saya yg super curvy ini
pakailah baju apa pun, mesti nampak curvy
melainkan saya pakai guni bawang :D
haruslah tak ada shape
cuba baju yang lain, tak berkenan lansung
saya nekad,
nak jugak yang itu.

saya pesan dekat emak,
saya nak yang ini walau macam mana sekalipun
mak tanya,
"boleh perbesar ke nih?"
budak tu kata, boleh tapi tak banyak kak
dalam setengah inci setiap sisi

okay, setengah inci tak cukup..
tapi untuk sedapkan hati sendiri, saya kata okay
emak pun nampak suka baju tu tapi
die pun kata sangat ketat

bermakna
saya telah BESAR
saya memang menjadi besar sejak kebelakangan ni
sejak tukar kerja yang pasti
asal meeting aje, makan,
asal kursus aje, makan,

esok kene pegi fitting

fingers crossed!


pukul 5 balik rumah
solat dulu then pegi rumah Suraya
tolong ape2 yang patut
sebelum majlis dia minggu depan

Suraya, semoga semuanya berjalan lancar :)

No comments:

Post a Comment